fbpx

Pregătiți-vă să vă îmbarcați într-o călătorie cum nu ați mai făcut până acum! Veți descoperi în voi resurse uimitoare, pe care nu știați că le aveți. Veți înțelege mult mai multe despre situațiile în care vă regăsiți și veți fi în măsură să le rezolvați mult mai bine. Și, prin asta, vă veți crește calitatea vieții, personale și profesionale. Pentru că, la finalul zilei, nu cumva acesta e lucrul pe care îl căutăm peste tot, cu toții?

Și apropo de căutări, să vă spun o poveste, care m-a lovit ca un tren, atunci când am citit-o într-o carte. Și care începe ca orice poveste frumoasă:

A fost odată ca niciodată… Au fost odată ca niciodată un tânăr și o tânără care umblau, foarte atenți, în patru labe. Ca atunci când cauți ceva pe jos și nu găsești. Și păreau realmente disperați să găsească acel ceva. Un străin, blând și binevoitor, se apropie de ei și îi întreabă: ”După ce vă uitați?”. Ei răspund: ”Căutăm o cheie foarte importantă, care va deschide niște uși foarte importante în viața noastră.” Străinul spuse: ”Asta chiar sună foarte important. Vă rog, lăsați-mă să vă ajut.” Și străinul se pune și el în patru labe și începe să caute cheia. Și după ce caută și caută și caută, la un moment dat străinul se oprește și spune: ”Eu nu văd nicio cheie aici. Unde erați exact, în momentul în când ați pierdut cheia?”. Și cuplul îi răspunde: ”Aaa, eram la vreo suta de kilometri de aici, într-o poiană plină de verdeață.” Și atunci, străinul, foarte mirat, întreabă: ”Dacă ați pierdut cheia într-o poiană plină de verdeață, la o sută de kilometri de aici, ce facem noi în acest loc? De ce căutăm cheia aici?!”. ”Păi, răspunde cuplul, aici avem o lumină foarte bună și deja cunoaștem locul foarte bine…”

Avantajul în negociere îl au cei care înțeleg foarte bine situația și știu unde să caute posibilele soluții. Cei care își înțeleg forțele și slăbiciunile proprii precum și pe cele ale părților implicate. Și, nu în ultimul rând, cei care își pot folosi creativitatea pentru a găsi noi rezolvări ale problemei, în contextul dat.

NEGOCIERE:

  1. INTRODUCERE Câteva întrebări de calibrare (+ introspecție):
    1. Cine sunt și ce vreau? Sursele fericirii personale.
    2. Managementul satisfacției personale
    3. Calități vs. Defecte
    4. Emoție vs. Rațiune. 
    5. Setarea și evaluarea unui obiectiv. Evaluarea părților aflate în negociere

      2. NEGOCIEREA (+exerciții)

      1. Negocierea este un joc. (Aproape) orice se negociază. Este cazul să negociez? Îmi pasă, dar nu la extrem… 
      2. Bias-ul personal, atitudine, constrângeri și interese
      3. Ce este Valoarea?
      4. Abordarea negocierii. POZIȚII sau INTERESE? (WIN-LOSE vs. WIN-WIN)
      5. Analiza cadrului negocierii – BATNA, ZOPA, RV (RP), OV 
      6. Analiza factorilor critici – INFORMAȚII, PUTERE, TIMP 
      7. Tipuri de informații în negociere. Informații corecte vs. Informații toxice. Întrebări esențiale pentru clarificare
      8. Sursele puterii în negociere
      9. Elemente de influențare a deciziei – ACHORING, ORDERING, FRAMING
      10. Folosirea pozițiilor perceptuale în negociere
      11. Tipuri de cumpărători/parteneri
      12. Tipuri de motivații în negociere
      13. Deschiderea negocierii
      14. 25 de tactici de negociere (+ exerciții)
      15. Capcane în negociere
      16. Puncte de presiune în negociere
      17. Oferte multiple echivalente
      18. Cum să folosești diferențele între tine și cealaltă parte în avantajul tău?
      19. Transformă cererile lor în oportunități pentru tine
      20. Problemele lor pot deveni problemele tale
      21. Escaladarea irațională a implicării
      22. A câștiga vs. A reuși
      23. Ierarhii de valori și de criterii

 

BUSINESS ESSENTIALS – (modul opțional, în data de 13 martie)

  • Modelul de business potrivit
      1. Mă grăbesc sau am timp?
      2. Ce constrângeri am?
      3. Ce resurse am? Ce resurse pot atrage?
      4. Singur sau în asociere?
      5. Apetitul pentru risc
      6. Cum fac prețul? 
      7. Cash-flow-ul, instrument de estimare și de control. ROI (Return On Investment)
  • Managementul proceselor
      1. Procese, fluxuri, normarea muncii
      2. Puncte sensibile în procese 
      3. Controlul pe proces
      4. Responsabilități în cadrul procesului
      5. Documente obligatorii, externe și interne (flux documentar)
      6. Cum circulă informația extrasă din documente spre manageri (flux informațional)
      7. Norme de timp pe activități și sub-activități
      8. Capacitatea de „producție”
      9. Gradul de încărcare al companiei, la un moment dat
      10. Conversia între timp și alte mărimi fizice (unități de produs, metru pătrat, etc.)
  • Un minim de cunoștințe juridice și contabile, din perspectiva managerului.

 

Despre Ion Mețiu:

Studiez soluții pentru rezolvarea conflictelor prin negociere de peste 20 de ani. Toate aplicate în practică. Am studii economice și am avut șansa să fac studii de Diplomație Economică și Afaceri Internaționale, cu niște profesori de excepție. Dar baza formării mele a fost ”lupta la baionetă”. Am învățat foarte multe lucruri pe pielea mea. O școală care costă mai mult decât cele mai scumpe MBA-uri…

Am peste 25 de ani de antreprenoriat, din care peste 15 în zona de marketing (publicitate) iar restul în consultanță în afaceri. În acest timp, am avut sute de negocieri, în țară și în străinătate, din poziții de forță și din poziții de sub masa de negociere, la diverse niveluri și în diverse domenii. Pot să spun că, în toți acești ani, situațiile când nu am reușit să rezolv conflictul în care eram se pot număra pe degete.

Astăzi coordonez componenta de Public Awareness la nivel național și componenta de întărire a capacității instituționale în cadrul unui proiect finanțat de Banca Mondială, implementat de Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor.

Mă bucur că am posibilitatea de a transmite și celorlalți informații și experiențe, zic eu, folositoare. Mă consider în poziția de moderator sau facilitator al procesului de descoperire și fixare, prin antrenamente, a cunoașterii.

 

Cursul va avea loc în două weekend-uri, după următorul program:

Vineri, 13 martie: Modul opțional Business Essentials, orele 16:30- 21:30

Curs de negociere:

Sâmbătă, 14 martie, orele 11:00-17:00

Duminică, 15 martie, orele 11:00- 17:00

Vineri, 3 aprilie, orele 17:00- 20:00

Sâmbătă, 4 aprilie, orele 11:00-17:00

Duminică, 5 aprilie, orele 11:00- 17:00

Costul cursului este de 1100 lei. Costul modulului opțional de Business Essentials este de 150 lei.

Taxa de participare poate fi achitată în două tranșe egale: 50% pentru confirmarea participării la curs (plata până în data de 10 martie), 50% până la jumătatea cursului (plata până în data de 30 martie).

Pentru înscriere, te rugăm să completezi formularul:

 

 

jQuery(function ($) { //open toggle on button click $('a.open-toggle').on('click', function(event){ $('#toggle3.et_pb_toggle_2 .et_pb_toggle_title').click(); }); });