În urma acestui curs vei înțelege și vei avea toate instrumentele necesare pentru a-ți consolida business-ul! Și șanse mult mai mari de a reuși! Șansa este întotdeauna importantă, dar fără a înțelege ce mecanisme guvernează business-ul, riscul de eșec este foarte mare…

Simplul fapt că citești această prezentare de curs, pe un ecran mai mic sau mai mare, sau pe hârtie, într-un moment mai liniștit sau mai agitat, mai încet sau mai repede, înseamnă că vrei mai mult. Fiecare dintre noi avem drumuri în viață. Și acestea trec prin zone mai luminoase și prin zone mai puțin luminoase, oferindu-ne permanent experiențe din care învățăm. Cu condiția să fim prezenți! Vă așteptăm, pentru că ceea urmează să descoperiți, în cadrul întâlnirilor și discuțiilor noastre din aceste workshop-uri, este, probabil, ceva din ceea ce cauți de foarte multă vreme. 

Și apropo de căutări, să vă spun o poveste, care m-a lovit ca un tren, atunci când am citit-o într-o carte. Și care începe ca orice poveste frumoasă:

A fost odată ca niciodată… Au fost odată ca niciodată, un tânăr și o tânără, care umblau, foarte atenți, în patru labe. Ca atunci când cauți ceva pe jos și nu găsești. Și păreau realmente disperați să găsească acel ceva. Un străin, blând și binevoitor, se apropie de ei și îi întreabă: ”După ce vă uitați?”. Ei răspund: ”Căutăm o cheie foarte importantă, care va deschide niște uși foarte importante în viața noastră.” Străinul spuse: ”Asta chiar sună foarte important. Vă rog, lăsați-mă să vă ajut.” Și străinul se puse și el în patru labe și începu să caute cheia. Și după ce căută și căută și căută, la un moment dat străinul se opri și spuse: ”Eu nu văd nicio cheie aici. Unde erați exact, în momentul în când ați pierdut cheia?”. Și cuplul îi răspunse: ”Aaa, eram la vreo suta de kilometri de aici, într-o poiană plină de verdeață.” Și atunci, străinul, foarte mirat, întrebă: ”Dacă ați pierdut cheia într-o poiană plină de verdeață, la o sută de kilometri de aici, ce facem noi în acest loc? De ce căutăm cheia aici?!”. ”Păi, răspunse cuplul, aici avem o lumină foarte bună și deja cunoaștem locul foarte bine…”

Avantajul în negociere îl au cei care înțeleg foarte bine situația și posibilele soluții, care înțeleg forțele și slăbiciunile proprii și ale părților implicate. Și, nu în ultimul rând, cei care își pot folosi CREATIVITATEA pentru a găsi noi rezolvări ale problemei.

Despre trainer:

Ion Mețiu

Studiez soluții pentru rezolvarea conflictelor prin negociere de peste 20 de ani. Toate aplicate în practică.

Am studii economice și am avut șansa să fac studii de Diplomație Economică și Afaceri Internaționale, cu niște profesori de excepție. Dar baza formării mele a fost ”lupta la baionetă”. Am învățat foarte multe lucruri pe pielea mea. O școală care costă mai mult decât cele mai scumpe MBA-uri…

Am peste 25 de ani de antreprenoriat, din care peste 15 în zona de marketing (publicitate) iar restul în consultanță în afaceri. În acest timp, am avut sute de negocieri, în țară și în străinătate, din poziții de forță și din poziții de sub masa de negociere, la diverse niveluri și în diverse domenii. Pot să spun că, în toți acești ani, situațiile când nu am reușit să rezolv conflictul în care eram se pot număra pe degete. Astăzi coordonez componenta de Public Awareness la nivel național și componenta de întărire a capacității instituționale în cadrul unui proiect finanțat de Banca Mondială, implementat de Ministerului Apelor și Pădurilor.

Mă bucur că am posibilitatea de a transmite și celorlați informații și experiențe, zic eu, folositoare. Mă consider în poziția de moderator sau facilitator al procesului de descoperire și fixare, prin antrenamente, a cunoașterii.

Programa cursului:

I. Câteva întrebări de calibrare (+ introspecție)

  • Cine sunt și ce vreau? Sursele fericirii personale.
  • Calități vs. Defecte
  • Emoție vs. Rațiune. 
  • Setarea și evaluarea unui obiectiv
  • Evaluarea părților aflate în negociere

II. Cadrul negocierii (+ exerciții)

  • Negocierea este un joc. (Aproape) orice se negociază. Este cazul să negociez? Îmi pasă, dar nu la extrem… Bias-ul personal, atitudine, constrângeri și interese
  • Ce este Valoarea?
  • Managementul satisfacției personale
  • Abordarea negocierii. POZIȚII sau INTERESE? (WIN-LOSE vs. WIN-WIN).
  • Analiza cadrului negocierii – BATNA, ZOPA, RV (RP), OV. 
  • Analiza factorilor critici – INFORMAȚII, PUTERE, TIMP. Evaluarea părților implicate în negociere. Factori generatori de Putere.
  • Elemente de influențare a deciziei – ACHORING, ORDERING, FRAMING.
  • Tipuri de cumpărători
  • Tipuri de motivații în negociere

III. Tactici de negociere (+ exerciții)

Business Essentials

I. Modelul de business potrivit

  • Mă grăbesc sau am timp?
  • Ce constrângeri am?
  • Ce resurse am? Ce resurse pot atrage?
  • Singur sau în asociere?
  • Apetitul pentru risc
  • Cum fac prețul? 
  • Cash-flow-ul, instrument de estimare și de control. ROI (Return On Investment)

II. Managementul proceselor

  • Procese, fluxuri, normarea muncii
  • Puncte sensibile în procese 
  • Controlul pe proces
  • Responsabilități în cadrul procesului
  • Documente obligatorii, externe și interne (flux documentar)
  • Cum circulă informația extrasă din documente spre manageri (flux informațional)
  • Norme de timp pe activități și sub-activități
  • Capacitatea de „producție”
  • Gradul de încărcare al companiei, la un moment dat
  • Conversia între timp și alte mărimi fizice (unități de produs, metru pătrat, etc.)

III. Un minim de cunoștințe juridice și contabile, din perspectiva managerului

* Cursul are șapte sesiuni săptămânale de câte 3 ore. Modulul de Business Essentials va avea loc în data de 12 octombrie (sâmbătă), între orele 10:00- 16:00.

Costul cursului de Negociere este de 1170 RON, iar pentru cei care doresc să participe și la modulul de Business Essentials costul este de 1344 RON.

Pentru înscrierea la curs, completează formularul, iar dacă vrei să participi și la modulul de Business Essentials, nu uita să bifezi “DA” la întrebarea din formular.

 

 

 

 

 

jQuery(function ($) { //open toggle on button click $('a.open-toggle').on('click', function(event){ $('#toggle3.et_pb_toggle_2 .et_pb_toggle_title').click(); }); });